Sprinqel


Sprinqel - De slimste verfrisser!

Zowel tijdens het sporten als op de werkvloer is het belangrijk om voldoende te drinken. De drankmachine van SPRINQEL biedt naast verfrissend koud water ook water met verschillende smaken. En die bevatten ook nog eens essentiële vitamines. Oftewel een heerlijke slimme dorstlesser!

In opdracht van Gymbiz hebben we voor het nieuwe merk meegedacht in de merkstrategie, een nieuwe naam en pay-off en de uiteindelijke huisstijl. Een pay-off is een korte slogan die vaak achter de merknaam gebruikt wordt, ter versterking van de identiteit. In dit geval is dus gekozen voor ‘De slimste verfrisser’.

Sprinqel bidon nieuwe huisstijl

Het bedenken van een nieuwe bedrijfsnaam


Bij het creëren van een nieuwe huisstijl en het bedenken van een nieuwe bedrijfsnaam, stemmen we de wensen en boodschap van de ondernemer zo goed mogelijk af op de doelgroepen en de markt. Dit heeft geresulteerd in bovenstaande naam en logo.

Nieuwe bedrijfsnaam

De naam Sprinqel is een samenvoeging van de Engelse woorden spring en sprinkle. Geschreven met een 'Q' die staat voor aqua (water) en quality (kwaliteit). De naam heeft een directe associatie met water, verfrissing en drinken en dekt daarmee de lading. De naam is kort, bondig en bekt lekker. Het is onderscheidend, verrassend en heeft geen gekke associaties, ook niet buiten Nederland.

De pay-off: DE SLIMSTE VERFRISSER

De pay-off legt uit waar het product voor staat en kan ook los in de huisstijl gebruikt worden. Sprinqel is een slimme keuze als het gaat om verfrissend water met smaak doordat het duurzaam en een financieel aantrekkelijke keuze is.

De nieuwe huisstijl


Kleurgebruik

Er is gekozen voor een kleurenpalet met groen. De kleur is fris en geeft het geheel een moderne en eigen uitstraling. Er wordt gecombineerd met antraciet. Dit is een krachtige en chique kleur die duidelijk leesbaar is voor bijvoorbeeld de naam en andere teksten. Groen wordt geassocieerd met duurzaamheid en positiviteit. Sprinqel is een slimme keuze en de kleur groen beeldt deze keuze uit.

Schetsen Sprinqle logo
Schetsen Sprinqle 1

Logo en beeldmerk


Voor het beeldmerk hebben we een ontwerp gemaakt met de letter Q. Door een golf van water in de poot van de Q te verwerken wordt er verwezen naar de bron van het product: water. Daarnaast wijst de golf naar boven om de slimme keuze kracht bij te zetten. De Q beeldt zo dus een bron met stromend water uit, wat uniek is voor het product: een drankmachine voor verfrissend koud water met verschillende smaken.