Merkstrategie voor uw organisatie


Het is voor ons erg belangrijk om een creatief proces te starten vanuit de merkstrategie van de organisatie. Een sterk merk is altijd gebaseerd op een goed doordachte strategie. We willen graag weten wat de ondernemer(s) beweegt. Kortom, we willen u en uw drijfveren écht leren kennen.
 

Dromen, durven, doen!

Zo kunnen we een echt verhaal vertellen dat bij uw organisatie past en wordt afgestemd op uw doelgroepen. Alleen dan kunnen wij unieke ontwerpen maken die voor uw merk echt van toegevoegde waarde zijn. In een aantal persoonlijke gesprekken, door onderzoek en één of meerdere brainstormsessies, wordt een strategisch plan ontwikkeld. Deze merkstrategie is de leidraad voor al onze uitingen.

Brainstormen

Hoe gaan we te werk?


Wij vinden het erg belangrijk om eerst de interne organisatie en het ontstaan ervan te analyseren. Door vervolgens goed te luisteren naar de visie en drijfveren van de ondernemers, kunnen wij uiteindelijk een op maat gesneden merkstrategie en een unieke huisstijl ontwikkelen. Zo kunnen we echt toegevoegde waarde creëren voor uw organisatie op het gebied van communicatie en marketing.

Daarna brengen we extern de omgevingsfactoren en concurrentie in beeld en kijken we naar de specifieke doelgroepen van de organisatie. Zo kunnen we de unieke kracht van de organisatie bepalen om het merk optimaal te positioneren. Door de juiste mix van communicatie(middelen) en marketing(activiteiten), is ons doel om zoveel mogelijk specifieke doelgroepen bereiken.

Aan de slag


Wilt u meer informatie over onze diensten of producten of even sparren? Wij komen graag langs om, samen met u, de juiste merkstrategie voor uw organisatie te bepalen en unieke creaties te verzorgen. Bel dan naar 050 – 313 88 56 of vul ons afspraakformulier in.

Doel en onderdelen van de merkstrategie


In de merkstrategie zijn alle onderdelen gericht op het creëren van een unieke huisstijl voor uw merk. In een strategisch plan bepalen we vervolgens de uitgangspunten voor passende offline en online  communicatie(middelen) en een onderscheidende marketingcampagne.

  • Interne analyse - Organisatie en ondernemer(s)
  • Externe analyse - Omgevingsfactoren & concurrentie
  • Doelgroepanalyse - Wie willen we bereiken?
  • SWOT analyse - Wat is onze kracht (USP's) en waar willen we naar toe?
  • Huisstijl & strategisch plan – Hoe bereiken we de doelgroepen?
    • De huisstijl
    • Inventarisatie en advies offline en online communicatie(middelen)
    • Inventarisatie en advies marketingcampagne
Merkstrategie De Sdrie gezusters

Meedenken over uw nieuwe merknaam


Bent u toe aan een nieuwe merknaam voor uw organisatie? Of een sprekende pay off of slogan? Wij denken graag met u mee! Om te starten organiseren we een brainstormsessie met u waarin we samen de kernwaarden en de visuele elementen bepalen die de naam moet waarborgen. Uiteraard met de doelgroep(en) in ons achterhoofd.

ONZE UITGANGSPUNTEN BIJ HET BEDENKEN VAN EEN NIEUWE MERKNAAM

Een pakkende merknaam dient herkenbaar, uniek en onderscheidend te zijn en bovenal eigen te voelen. De naam moet bij voorkeur kort en krachtig zijn en vertellen waar het merk voor staat. Het is heel belangrijk om verwarring te voorkomen en niet de verkeerde indruk te wekken met een naam. Tegelijkertijd mag de naam best een beetje verleiden en/of verrassen. Praktisch gezien checken we uiteraard of de naam taalkundig correct is (ook internationaal) en of de gewenste domeinnamen beschikbaar zijn.

Daagt u ons uit?